středa 22. října 2014

155

To jsem se zas nachomejtla!...
Já o tom teda věděla, ale myslela jsem si, že to bylo už minulý týden (laktačka - ani nevim. kolikátýho je:-)).
Evropský den záchrany života.
To jsme takhle šly s holkama ze školy a Bohyně křičí: "Mamíí tááámhle se asi něco stalo, je tam záchranka!". A v tu chvíli mi to došlo, to je ten Den záchrany života - měla jsem to v mailu, celkem mě to zaujalo, ale pak jsem na to nějak zapomněla. A to bych nebyla já, kdybych se hned nechytla! "Áááá, pani s kočárkem (to jako já) by se taky ráda přiučila," - ozývalo se z tlampače:-). Jo, docela ráda... Na základní škole jsem na Andule párkrát povinně trénovala. Ale to jsem byla mladá a blbá, vůbec nic si z toho nepamatuju a taky se všechno změnilo. A tak jsem s radostí přivítala možnost si vyzkoušet resuscitaci pod odborným vedením záchranářů (v mém případě "bohužel" záchranářky:-)) a prohlédnout si sanitní vůz. Dozvěděla jsem se a vyzkoušela si, kam při případné masáži srdce položt ruce, kolikrát stlačit (100x za minutu!!!), jakou intenzitou u dospělého a jakou u dítěte.... Do této chvíle to probíhalo naprosto hladce a důstojně. Vtom jsem ale v nějakém euforickém oparu kývla na výzvu - vyzkoušet si pětiminutovou (to je obvyklý čas příjezdu sanitky) masáž srdce na figuríně, která bude napojená na přístroje, a celá situace bude simulovat opravdovou resuscitaci a tomu bude muset odpovídat i intenzita a tempo masáže. Řeklo by se brnkačka, dárek k tomu za odměnu a v očích dcery hrdinka. Tak: byla jsem trapná (řekla Bohyně:-)), opocená, ufuněná, rozcuchaná, brunátná. Chvílema to dokonce vypadalo, že zaujmu pozici ala Andula, ale  dala jsem to - JOJOJO!!!
- Už po cestě domů jsem na ruce objevila obrovskej puchejř - no nekecam, nohy se mi podlamovaly vysílením, celá jsem se klepala a měla jsem co dělat, abych došla, ale byla jsem spokojená. Kdyby došlo na nejhorší - teoreticky bych mohla být připravená! Doufám, že k tomu nedojde, ale člověk nikdy neví.....


PS: Velká zkušenost! Nepromarněte jakoukoliv možnost si to vyzkoušet!












Foto: http://www.pinterest.com/pin/309129961895615217/



2 komentáře:

  1. To muselo být super! Já jsem od páté třídy na základce navštěvovala zdravotnický kroužek a vyrážela na zdravotnické soutěže. Andula je dobré retro. Jinak u mojí 3leté dcery je momentálně největší machr tatínek, který zachránil z kanalizačního výkopu plyšového tučňáka jejího kamaráda. .-)) To totiž netrufne nic! Markéta

    OdpovědětVymazat
  2. Hrdinaaaa! Ale Andula už rozhodně retro neni - to bys milá Markéto koukala, byla jako živá:-).....

    OdpovědětVymazat