středa 15. dubna 2015

ROZVOD

Mám dotaz. 
Proléváte uvařené těstoviny vodou? 
Já jo, naprosto automaticky a samozřejmě. Když je hodlám rovnou podávat, tak teplou, a pokud se je chystám s něčím prohodit v hluboké pánvi, tak studenou. Budu Vám vděčná za Vaše komentáře, protože já jsem se kvůli téhle zdánlivé prkotině málem rozvedla. Obdivuju páry, které vaří v kuchyni společně. Takové ty sehrané kuchtíky, kteří se u vaření ještě stíhají před sporákem žoviálně plácat přes zadek. To já prostě nedávam! Jsem lehký chaotik, mám rozděláno dvacet věcí najednou, hodně kleju, často mi něco padá a hodně připaluju... A u toho opravdu nemám ráda, když se na mě někdo dívá, natož mi někdo radí. A ještě ke všemu někdo, kdo umí uvařit jen čaj a rýži a to si ještě nastavuje minutku (co to je?:-)), nosí zástěru a chňapku má v sektoru A1. 
Jako nezvané věno jsem si do našeho manželství donesla určité zvyky. Některé jsem přehodnotila, třeba jako strouhání brambor na bramboráky najemno (nahrubo jsou fakt lepší). A jiné, jako plynovej sporák, velikost lívanců, kapesník v rukávu a proplachování těstovin, si prostě neodpustim.
Řeklo se: v dobrém i ve zlém:-)!


























https://www.pinterest.com/pin/219972763022294928/




43 komentářů:

  1. V žádném případě! :-))) Místo vody olivový olej, aby se neslepily.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten já tam pak lupnu taky - po té lázni:-).

      Vymazat
  2. Neproplachuju, dávám olivový olej. Mně když muž radí v kuchyni, nabízím mu, že může uvařit on, což ho většinou umlčí, protože umí jen čaj a míchaná vejce :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Já taky oliváč :) Nám to vaření ve dvou s Radimem celkem jde i když,právě jak řikáš "žoviální poplácávání po zadku" tuhle skončilo spáleným segedýnem =za stálého míchání lejeme do záchoda :) ne tak hrozný to nebylo.Šárka ml.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každý si "žoviální poplácávání po zadečku" představuje jinak, jestly vy jste poněkud nezabředli:-D????

      Vymazat
  4. DĚLÁM TO STEJNĚ JAKO TY..ALE JELIKOŽ MŮJ MUŽ NEUMÍ UVAŘIT VŮBEC NIC, TAK JE VDĚČNÝ STRÁVNÍK A NEPROTESTUJE..JE MU TO ASI FUK, HLAVNĚ , ŽE MÁ KUS ŽVANCE...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty taky koupeš těstoviny? Já taky a pak jim ještě dopřeju kondicionér (v podobě toho oliváče:-)).

      Vymazat
  5. Pri zlievaní vody mám pustenú studenú,takže trochu čurknem,...ale akože nie !
    Olivový olej !
    S úctou,k Vami popísaným kuchynským udalostiam ,Vaša vyškerená verná čitatelˇka !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "Vyškerená" - to mě pobavilo!!!
      PS. Bavíme se nazájem:-).

      Vymazat
  6. Prolévám vodou. Protože tím z části těstovin omeju tu slanou, ve které se vařily. Děti jedí rádi těstoviny jen tak s cukrem a skořicí, tak aby to šlo. A taky aby je měly tak-akorád k jídlu a nemusely foukat.

    OdpovědětVymazat
  7. to máš ako s banánom...z ktorej strany sa otvára :)
    robím veľa vecí, ktoré sa robiť nemajú, preliatie cestovín vodou je to najmenšie :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ještě krájim máslo odshora, jsem děsná:-)!

      Vymazat
  8. vodu ne..... :-) , ale je to věc názoru :-) ....Míša Ch.

    OdpovědětVymazat
  9. Taky hlasuju pro olivovej olej,ale pamatuju si,že moje mamka je proplachovala ;) Vaření ve dvou taky nesnesu a to ani když mi chce pomoct někdo,kdo vařit umí :D Prostě mám svůj systém a vetřelce neberu (vlastně jednoho jo,svojí dcerku ;) )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to asi taky podědila! A Bohyni tam taky snesu, ale jen 5 minut:-).

      Vymazat
  10. Proplachuji se proto, aby se bud rychle zchladily treba pro deti nebo kdyz chces delat testovinovy salat a nemuzes cekat, az vychladnou samy. Nebo proto, aby se neslepily, cemuz se da prave zabranit tim olejem, jak uz holky psaly. Pokud je chces udrzet teple, radsi bych volula variantu olej, protoze ohrivana voda z kohoutku (at uz z teplarny nebo z bojleru) by se nemela pouzivat ke konzumaci. Myslibse tim predevsim na piti, ale proste obecne ji na jidlo nepouzivam.
    Z toho plyne, ze ja (ne)proplachuju podle aktualni situace.
    Pokud de o vareni ve dvou - manzel vari lip nez ja (je puvodne vyuceny kuchar, i kdyz se tim nikdy nezivil) a je jsem nervozni, kdyz me u vareni sleduje a radi. Ale ja naopak jemu pomaham rada, ale musim drzet klapacku zavrenou, jinak by me vykazal ;))).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych byla jako pěna a jen se kochala pohledem:-)........ A pak všechno slupla!!!!
      Děkuju za koment.

      Vymazat
  11. On si vaření užívá, já to chci mít v cukuletu za sebou, on miluje jídlo, pro mě je to nutnost k přežití. Jsme dva samorosti, co spolu dělají všechno, kromě vaření...to je minové pole:-) Vařit jsem ho ale naučila já.-) A těstoviny jedině s olív olejem a studená voda, když se zadaří a více se uvaří a je potřeba teplo utnout. Krásný den!

    OdpovědětVymazat
  12. Našlapujte lehce:-). Dík za poznatky!

    OdpovědětVymazat
  13. Luci taky proplachuju vodou...a rýži taky. A taky řešíme tyhle banality, většinou to přejdem s úsměvem a Jakub u toho vymyslí ještě nějakou srandu. Ale někdy prostě ne. Máme na to takovou větu (používáme ji někdy oba). NECH MĚ BÝT (s teď je to variabilní - sem po draku, mám pms, nasral mě šéf, děcka sou dneska šilený) VŠECHNO CO DNESKA UDĚLÁŠ NEBO ŘEKNEŠ JE ŠPATNĚ. Na základě toho ten druhý s blbým posměškem rezignuje a už neřešíme :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maru, jsi moje krevní skupina! My taky máme heslo: "BUBLINA". To zn., že jsem v ní a nikdo neni vítán:-). Někdy totiž dojde humor i mně.
      Mějte se bájo!!!! A málo "Nech mě být"...

      Vymazat
  14. Proplachuju jak kdy.... Když vím, že je nesníme na "jeden zátah", tak je prostě propláchnu..., pak nelepí.
    Manžel si taky přinesl věno. Třeba na talíři musí nechat kousíček knedlíku, kopičičku rýže, nebo kýbl omáčky.... To by zas terfilo mě!!! :)))
    Krásný den....K.

    OdpovědětVymazat
  15. vždycky jsme doma proplachovali, já jsem si někde v 16 přečetla, že zásadně neproplachovat, tak jsem cca 10 let neproplachovala a když se narodily děti, tak zase proplachuji - ale pozor, velmi rychle a krátce (mám na baterii možnost sprchy) - a jsou výborné a neslepené (a zásadně Panzani), takže za mě bod pro Tebe :o)

    OdpovědětVymazat
  16. Neprolívám, maximálně oliváčem :)
    U nás se zase hádáme kvuli bramborovému salátu. Muž je zdomu zvyklý na salát s vajíčkem a šunkou, já bez obojího :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že bramborový salát je na samostatnou diskuzi:-D! To je totiž věda!!!!

      Vymazat
  17. Přesně to samé věno sem si přinesla také do našeho manželství. Když mě chlap viděl málem to s ním seklo. Ještě že vaří on. Když už dělám těstoviny,tak jen podle jeho návodu. Pouze s olivovým olejem. Zdravíme ze Řečice

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mávám do Řečice a posílám rekomandem Dana (na zkušenou:-))!
      Paaaaaaaaa...

      Vymazat
  18. Ked robim cestoviny naslano, tak olivovy olej, ked nasladko, tak maslo, maslo maslo. Vodou nikdy neprelievam

    OdpovědětVymazat
  19. Testoviny proprachuji tou ci onou ... jak je zrovna natoceny kohoutek. Oliv. olej nedavam, nesnasit tu mastnou chut. Manzel je kuchar, cukrar ... v zivote je mirumilovny clovek, v kuchyni se meni na miniaturistu s desnou presnosti a utrpnou pravidelnosti ... proste jiny clovek a to at v restauraci nebo doma v kuchyni. Nedokazu s nim byt v kuchyni. On vari ve volnych dnech, ja varim pro me a deti.
    Presto je nasim snem male bistro v Bretani ... holt se budu muset premenovat v beranka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se mi líbí!!! Těším se, že se jednou zastavím ve Vašem bistru v Bretani a objednám si propláchlé těstoviny:-D.

      Vymazat
  20. neproplachuji, max. dám olej, ale to jen podle toho, na co budou použity (na salát, na později) :-D

    OdpovědětVymazat
  21. Já tedy proplachuji a proplachovat budu! :) báječný pátek, Š.

    OdpovědětVymazat
  22. Hi,hi, hi, tak to je všude stejné...proplachovat, neproplachovat, dávat olej, nedávat...u nás jedou i jiné TOP kuchyňské případy...ale já si jedu po svém, když je pan D. v kuchyni, raději vyklízím prostor a když se jme poučovat, jsem zasažena náhlou hluchotou...nebo mu vrazím onu záležitost na gauč, kde se radí nejlíp a on si pak vždycky raději dá pozor, zda mi radit :-)))
    A žoviálně se plácat po zadku a v harmonii vařit...to je snad jen někde ve filmech...no krásná to romantika, ale realita je o nožích, pánvičkách a sekáčcích na led :-D
    Tak vzhůru k plotnám, bez radičů a následných rozvodů!
    Krásný víkend Lucko!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radiči z gauče jsou nejhorší:-)!!!!

      Vymazat
    2. Neproplachuju - pokud okamžitě nandavám na talíř.
      Proplachuju - pokud jsou určené k pozdější spotřebě (a to pouze studenou vodou), nebo když přesolím :o)
      Jinak manželovi je naprosto šumák, co se v kuchyni děje - vyskytuje se tam pouze, aby užíral z hrnců...

      Vymazat