čtvrtek 2. listopadu 2017

KYSELO

To je jako teď nějaká móda
psát nevyžádané maily, zprávy a komentáře s negativním hodnocením mé práce? 
Předem chci upozornit, že ne všechna negativní hodnocení jsou nevyžádaná. Za konstruktivní zpětnou vazbu, leč negativní, jsem vděčná. Ale jedovatý email od někoho, kdo má místo profilovky králíka, a zprávy od zdánlivě podobně smýšlejících kolegů, kteří si tak léčí své šrámy, jsou fakt k nas...štvání.
Prej jsem málo autorská!
A já někdy něco takového slibovala? To se jako musí? Kdo určuje míru autorství?
Možná festival Mini:). Říkala jedna z těch chytrých paní, která mi píše, že prej jen tam se prodávají originály. Ve vší úctě k festivalu, to fakt myslíte vážně, že jen čepice koupená tam, protože byla vidět, platí a všechny ostatní jsou její kopírky? Naštěstí mi to nepřijde smutný, ale vtipný.
Nebavím se, pracuju, i když mě má práce těší, pořád je to práce a cílem té práce je určitý zisk. Jo, počítám, kalkuluju, vymýšlím výdělečné, ale prodejné věci, navrhuju, zpracovávám zbytky, recykluju, inspiruju se na zahraničních webech a stránkách... Je to tenká hranice. Mám však naprosto čisté svědomí, neprodukuju žádný Adidos!  
A jaké je vaše zaměstnání?
Všechny věci se nestydím podepsat vlastním jménem.
Vždycky se snažím do všeho vnést své vlastní já, trochu toho/té Lucky.
A nebudu na všem kvůli své osobitosti dělat barevné bambulky, roztodivné potisky a kudrlinky. Vyznačuju se jednoduchostí, určitou syrovostí a věcmi, které jsou vhodné k dotvoření k obrazu mému a vašemu. Snažím se být jiná  tím, že se moc nesnažím.
Ne, domečkové postele a spoustu jiných mnou prodávaných věcí jsem nevymyslela. Jestli chcete, vyrábějte to a prodávejte taky, třeba se vám to bude víc hodit do konceptu, líp to zpropagujete, nafotíte, vyrobíte. Tomu se říká zdravá konkurence.
Všechno už tu jednou bylo: houpací prkna, harémky, čepice homelessky, kokedamy, hnízda, kabelky. Vždycky se to dá udělat jinak, líp, z jiného materiálu, jinýma rukama, v jiné zemi, za jinej peníz.
Miluju tu komunitu lidí, kteří se toho nebojí, většina z nich má fakt "koule" a kvůli osobnímu přístupu, který je pro tutu formu výroby a prodeje specifický, jsou všichni tak zranitelní.
Nestačím se divit, že si někdo najde čas na jejich nevyžádané písemné hodnocení. To je jako bych vlítla do vietnamské prodejny a začala tam vysílat, že prodávají shity. Neni normálnější tam prostě nechodit?
Dobře mi tak, dala jsem se naivně všanc.
Naštěstí jsem nevyléčitelná, zdravě sebevědomá optimistka, která ještě pořád věří na jakési lokální pochopení a souznění.
Všem, kterým "nevadím":), děkuju moc za pochopení a všem ostatním vzkazuju, ať si trhnou nohou.

A opovažte se někdo vyrobit židli, tu už totiž taky někdo vyrobil!

P.S. Tohle není omluva, ani výmluva, ale povzdech...

























Ilustrace: http://laostudio.blogspot.cz/2013/07/tattly.html

41 komentářů:

  1. Hmmm, uz dlouho jsem nikde necetla, ze si zase nekdo rypnul, i kdyz vim, ze se to obcas stava. Holomci jedni.
    Hlavu vzhuru, ono je vlastne pozitivni, ze nekdo nekomu "hybne zluci" svou praci, vyvolava emoce - jakekoliv, znamena to, ze ho nekdo sleduje, ze si ho vsimnul, ze nad jeho praci premyslel a dokonce ho to donutilo sepsat autorovi mail!
    Drzim palce v dalsi tvorbe! M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem si libovala, že nemám žádného šéfa a on se vždycky nějaký najde - co:)? Děkuju za povzbuzující mometář!
      Já se jen tak nedám, ale když se toho sejde víc...

      Vymazat
  2. Držím pěsti a přeju hodně optimismu, ať vám to vydrží a na kritiky se zvysoka ......usmějte.
    To je většinou naštve nejvíc:-))
    Ilona

    OdpovědětVymazat
  3. A nedejbože stůl k té židli! :-)) Né, Lucko, to TY jsi ORIGINÁLNÍ!
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ruční práce je vždycky orginál:), já vím, že ty víš:-)!
      Ať se daří...

      Vymazat
  4. Dobrý článek,kéž bych se uměla takto bránit i já.:)
    Mám Vás a Vaše blog ráda.Deti velké,tak domečky atd.neumim posoudit.
    Držte se a kašlat na ně!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechtělo se mi tu fňukat - obrana zní líp:), ale muselo to ven!
      Díky moc.

      Vymazat
  5. Vaše čtenářka
    Valerie

    OdpovědětVymazat
  6. Já nevím, co to s těma lidma je. Dovedu si představit, jak to dokáže otrávit. Poslední dobou mám pocit, že plivání jedovatou slinou se stává oblíbenou českou disciplínou. Kritikům bych radila plivat úplně jiným směrem. No, alespoň jim to v hlavě šrotuje,jak píše v příspěvku Marcelka. Tvořte vesele dál kritikům navzdor!
    Pavla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stát za plivnutí začínám brát jako úspěch - stačí jiný úhel pohledu a hned je líp:). Jste zlaté, moc děkuju...

      Vymazat
  7. To je smutný, asi nějaká špatná konstalace. Hlavu vzhůru!
    Přeji krásné dny. Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vypozorovala jsem, že se mi to stává většinou ke konci měsíce:)))

      Vymazat
  8. Souhlas Lucko,jste orginál,pro mě spisovetlka,výborná máma,miluji váš blog.Alibabka

    OdpovědětVymazat
  9. Milá Luci, v týdnu mi přišel k rok starému článku o srandách mého mladšího syna taky úžasný komentář - samozřejmě anonymní: Honzik je od pohledu a i dle textu DEBIL a doporucuji vyhledat lekare. Neni ale jiste, zda to pomuze, zda se, ze to ma po rodicich, minimalne mamka je taky poradne vyhrabana slepice...
    A to vám povím, že v tu chvíli bych kvůli urážce mého dítěte opravdu vraždila! Nechápu lidi, kteří tohle mají zapotřebí :-/ Takže zhluboka dýchat a nechat zamindrákovaný jedince, ať si kolem sebe kopou, ona ta hromada sraček je beztak jednou zavalí ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je síla:(. Nádech, výdechb a spoleh na Boží mlýny....

      Vymazat
    2. No to snad ne??? Doufám, že tohodle jedince ty sračky zavalí fakt brzo a pořádně!!!!

      A Lucko, vy se držte! Mám pocit, že lidi jsou čím dál divnější... :/

      Vymazat
  10. Luci, si neskutočne ľúbezne kreativna a precízna a to neostane bez povšimnutia!
    Chápem-nechápem....u mňa sa tieto ,,nájazdy,, týkajú iného ,,materiálu,, predstav si: porušených detí!
    Stále ľudia vedú so mnou a mojim ,,iným štýlom,, života boj, momentálne sa učím stíšiť napriek veľkej bolesti a beznádejnosti...aj na blogu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tolik bych ti přála pochopení od druhých, moje máš už dávno:)*

      Vymazat
  11. Lidé rádi hodnotí druhé :). Všechno se ví nejlíp z druhé strany. Já to sleduji hlavně u hodnocení dětí. Je to někdy úsměvné, k nasr...ní, ale povznést se nad věcí je to nej. Seš dobrá! (I když to je taky hodnocení :D) Pa M.

    OdpovědětVymazat
  12. Ono to bohužel začíná už hodnocením ve škole:(. Moc děkuju za hodnocení:D, já nepotřebuju bejt dobrá - snažím se bejt šťastná a je to spjatý i s mou prací.

    OdpovědětVymazat
  13. Dobrý den, já vám přes monitor fandím pokaždé, když máte nový článek, v záložkách mám takových blogů ještě několik. V mých očích jste všechny hvězdy, nebojíte se a jdete do toho s nejistotou úspěchu, se srdcem na dlani, dáváte všanc, to co umíte... a že toho není málo. Držím vám palce a doufám, že takových "nežádoucích hodnotitelů" bude minimum. Gábina

    OdpovědětVymazat
  14. V těchto dnech mám pocit, že po světě chodí samý cvok a blázen...přesně jak píšete, vše už tu jednou bylo a je to o tom, co do toho člověk vloží...energii a fantazii...vaše věci jsou krásné, praktické...ať se vám daří :)

    OdpovědětVymazat
  15. Mám několik oblíbených blogů, tedy i Váš a jsem ráda, že můžu chodit na návštěvu, čerpat inspiraci, zasmát se, prostě relaxovat. Někomu zas dělá dobře někam jít na návštěvu a ublížit, je to tak snadné.... a ubohé. Je fajn, že se umíte ohradit, obdivuju. Hana

    OdpovědětVymazat
  16. Dobrý den, Lucie, chodím k Vám na blog už dlouho, hlavně za Vašimi fotkami, myslím, že opravdu krásně fotíte a máte pro to cit, který bych také chtěla mít!
    Musím ale říct, že mi občas Vaše tvorba příjde tak trochu vykradená. Chápu koncept limitky věcí dle Vašeho výběru a že jsou to věci ručně dělané v Čechách atd. ale za mě teda až moc často tu autorskou čáru překračujete... pro každého je ta čára samozřejmě jinde, takže záleží jak to vnímáte vy sama, pokud máte čisté svědomí, tak dobře pro Vás, ale chápu, že to prostě pro někoho může být tak za hranou, že nevydrží a napíše Vám to... já bych Vám to asi jen tak sama od sebe nepsala, ale když už jste to tady nakousla, tak Vám klidně řeknu svůj zcela subjektivní názor.
    Samozřejmě tuším, že někteří se umí vyjadřovat i nevybíravě a o paní co má přehled pouze o fesivalu Mini si také můžu myslet své...
    Podle mě je ale každá zpětná vazba důležitá, ať už je pozitivní, negativní, konstruktivní nebo úplně mimo, protože Vás může někam posunout.
    Petra

    OdpovědětVymazat
  17. Dobrý den Lucie, moc ráda na Váš blog mrknu, máte úžasně vtipný texty, krásný fotky a super nadhled, díky za to! Moc zdravím. Marcela

    OdpovědětVymazat
  18. Krásně a s nadhledem napsané! V Čechách se bohužel úspěch stále nenosí, fandím Vám! Vaše věci jsou přesně dle meho gusta. Blog pro svou civilnost a na nic si nehrající prezentaci zbožňují. Vaše fotky jsou krásné a naprosto upřímné. Víc takových lidí v tom našem malém rybníčku by to chtělo!

    OdpovědětVymazat
  19. Lucie, sleduji Vás už dlouho. Vše se mi vždy líbí a přijde mi to neotřelé, nové, prostě podepsané Vašim stylem. A ten je patrný ze všeho, co děláte. A negativní žvásty ať Vás nerozhodí. Ať holky zkusí něco vyrobit, nafotit, nabídnout a prodat. Ono to vůbec není v dnešní době lehké. Mějte se moc krásně a hlavu vzhůru:-)). Ida

    OdpovědětVymazat
  20. Luci, jste skvělá... Právě tím, že se toho nebojíte a jdete s kůží na trh... V dnešní době sociálních sítí a všech těch ostatních "internetů" je těžko nabidnout něco, co už někdo neměl, nenosil, nesdílel, neoznačil, nelajknul... Ale Vy to umíte... Vaše věci nesou Váš typický rukopis, Váš nadhled... Nás, co Vám fandí, je určitě mnohonásobně víc než těch jedovatých ;-)

    OdpovědětVymazat
  21. Luci, tak už to prostě chodí - sousta lidí nedělá nic jiného, než kritizuje, nejlépe anonymně. Blog máš pěkný, fotky také, krásné dcerky, pěkného muže a ještě jsi kreativní. Hlavu vzhůru, pokračuj v tom, co děláš.

    OdpovědětVymazat
  22. Nedejte se Lucko, fandím Vám! Andrea

    OdpovědětVymazat
  23. Lucko, řadím se též k těm, kteří Vám fandí... Když si u výrobků můžu vybrat, určitě raději podpořím českého člověka. Pro mě mají Vaše věci jednoznačně styl. Ať se daří ;-)...
    V.

    OdpovědětVymazat
  24. Lucie, ráda vás čtu, i když je ne vše, co děláte, dle mého vkusu (fotíte pěkně, vaše rodinné příběhy mě baví).
    Jenom mi je líto tohoto článku. Já tedy nevím, jakým stylem byla kritika podána, ale pokud takhle veřejně publikujete a píšete o svém životě, bohužel se tomu nevyhnete. Čekala bych od vás, že se nad to povznesete, nad nějakou kritikou a ne, že si tady, podle mě, vynutíte povzbuzující a pochlebné komentáře. Lidé sem chodí, že se jim tu líbí. Prostě nad tím zakruťte hlavou, mávněte rukou. Kolika lidem asi leze krkem, to co dělám já? Jenom mi to nemají kam anonymně napsat. A mně to vůbec netrápí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy z toho věčného povznášení prostě zabolí křídla...

      Vymazat
  25. Ahojky Lucí, mě to přijde, že je to závist, bud bílá jako sníh a čistá jako led pomluvě stejně neujdeš, papa sousedka Naďa

    OdpovědětVymazat
  26. Milá Lucko, od té doby, co jsem četla Čtyři dohody, se snažím si nebrat věci osobně. Je to někdy těžší, někdy lehčí, ale vždycky si říkám, že ten či onen nemá vlastně nic proti mě, ale řeší si něco v sobě, něco s čím není sám spokojený ve svém životě. Takže zkuste si takové věci nebrat osobně :-). Držím palce a nenechte se otrávit! ZaZa

    OdpovědětVymazat
  27. některé lidi je lepší vůbec neposlouchat, resp. nečíst ;)

    OdpovědětVymazat
  28. Mnoho lidí místo sebe řeší druhé.. Myslím, že ti, co nejvíce kritizují, by si nejprve měli zamést před vlastním prahem a pak by neměli čas na to řešit druhé.

    Myslím, že víš, jak moc Ti fandím :-)

    Posílám pozdravy :-)

    M.

    OdpovědětVymazat
  29. Hmmmmm, toĺko ľudí mi povie, prečo niečo nevyrábam na predaj. Tak po prvé, lebo nerada robím 2 krát to isté a po druhé, nemám rada kritiku. Čiže niečo by som vyrobila, namaľovala atď a potom keby prišla kritika, by ma to veľmi znechutilo a najmä od niekoho, kto nevie zobrať do ruky nožnice, alebo ceruzky.... Lucka nedaj sa znechutiť a skús sa nad tým zamyslieť čo ti napísali. A keď podľa teba nemajú pravdu, tak sa musíš nad tým povzniesť, ale keby predsa len niečo málo na tom bolo, ani to nevadí, alebo to nabudúce urobíš lepšie, alebo inak a kritikom zapcháš ústa, alebo si pôjdeš vlastnou cestou, ktorú si si vysnívala...... Krásne tvorenie prajem.

    OdpovědětVymazat