pátek 27. listopadu 2015

BARBARBARBARBAR

Klidně se mě zeptejte, 
kolikrát jsem ztratila krytku, jestli už jsem sehnala nový popruh, proč nosim místo brašny foťák v hadrovym pytlíku, ale hlavně se mě neptejte na clonu, ISO a rychlost závěrky.
Vaše maily mi lichotí, ale já tomu totiž vopravdu, ale jako vopravdu vůbec nerozumim.
Krytku jsem ještě neztratila, protože ji nepoužívám, brašnu nenosim, protože je neskladná, a poruh jsem pořád nesehnala. Používám přednastavený režim (zelený foťáček:), objektiv utírám tričkem a zákazníkům dávám i neupravený fotky - jsem barbar!!!
Netoužim po technicky dokonalých fotkách. Teda možná, že i toužim, ale znám své limity a vím, že toho nejsem schopná, a taky se bojim, že by se mohlo vytratit to, co moje fotky dělá mými.
Můžu vám prozradit jen to, že dobrou fotku dělá dobrá atmosféra, správný úhel pohledu a trocha světla. 
Velkým pomocníkem mi je sekvenční režim (aspoň jedna je vždycky ostrá, jen to promazávání je pak horší:-)). 
Místo stativu používám poznatky ze střelby vzduchovkou z pionýrského tábora, nadechnout, zadržet dech, zamířit a zmáčknout! 
A asi největším uměním je... vybrat mezi tou spoustou fotek TU pravou. Tu, kterou neni nutný dlouze upravovat, které stačí lehce dotvořit atmosféru, dodat trochu jasu, a i přes to, že neni technicky dokonalá, neni ztráta času se na ni koukat...
To samo, já fakt nevim, jak to dělám.
Tak se prosím nezlobte:-).

PS: Pro podrobnosti chtivé: fotim na Nikon D3100, objektiv 18-105mm, zvažuju koupi pevnýho skla (prej se mi s ním bude líp fotit v místnosti:)) a upravuju v PicMonkey.









Foto: https://www.pinterest.com/pin/472807660851556050/


22 komentářů:

  1. Lucinko, děkuju, děkuju, děkuju! Jako čučím na to s otevřenou pusou. Udělat tak dobré fotky jen s automatickým režimem, jako woooooooooooooooooow! Ať ti to pořád tak skvěle fotí. Já si o pevné sklo napsala Ježíškovi, tak jsem zvědavá, jestli jsem byla letos opravdu hodná:-) Petra z hájenky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nestojí za řeč, hodně lidí se ptalo a já si řekla, že bude fér přiznat barvu:-).
      PS: Určitě byla!

      Vymazat
  2. vono to totiž není ve foťáku,
    musíš mít dar
    a to Ty MÁŠ
    howgh

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad ho nepromrhám, dyť já si ho málem ani nevšimla - děkuju.-).

      Vymazat
  3. Přesně tak,máš dar! Zbožňuju Tvoje fotky a teď o to víc,když vím tohle! Nevidím žádný umění v tom,něco vycvaknout a ve photoshopu upravit tak,že už ani není ta původní fotka...na neupravených fotách je ten moment,to kouzlo...a stopa fotografa :-) Tleskám!!!

    OdpovědětVymazat
  4. Tak proto maji tvoje fotky to kouzlo a atmosferu! A ja jsem taky dostala od profika vsechny fotky, i neupraveny.
    ...u nadpisu jsem myslela, ze jdete do baru:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bar? Co to je??? Já to triko od Myyny ještě nevyvenčila:-(.

      Vymazat
  5. "Nadechnout, zadržet dech, zamířit a zmáčknout" - to je přesný, takhle fotim taky a to je celá moje technika. :-) A automat. Já jako vím, že by mi trochu těch technických znalostí neuškodilo, ale - ať si profesionálové klidně odplivnou - mně to technický myšlení tak trochu rozptyluje, nebo co... Radši se dívám. O pevným skle jsem taky uvažovala (mám stejný objektiv jako ty), ale mě strašně baví kroutit tím objektivem - kdybys mě viděla - a taky jsem zvědavá, co se děje v dálce, tak se možná nějak s Ježíškem domluvím na něčem, s čím jde kroutit ještě víc. :-)
    Foť pořád takhle jo?! Teda nic proti technice, ale miluju hlavně náladu Tvých fotek! A vím, že ode mě - po tom, co jsem se tady přiznala k tomu, jak fotím - to asi nebude mít takovou váhu, ale mně Tvoje fotky přijdou i technicky dobrý až až... ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ty taky??? Já to trochu tušila.-). Díky za přiznání(i povzbuzení), pěkné pokroucení přeju...

      Vymazat
  6. Netušila jsem, že na "zelený okýnko" jdou udělat tak krásný fotky.... fakt nekecáš??? :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Taky jsem tak fotila, ale jen do doby, kdy jsem prošla kurzem seznámení se s foťákem, který jsem měla k nákupu jako dárek. Opravdu by to bal drahý kompakt!
    Začala jsem sama ostřit a přešla na písmeno M :-)
    Ale stálo mě to nervů, než jsem vyplodila první fotku :-D
    Vaše fotky jsou ale kouzelné, jak umíte zachytit světlo a ty černobílé jsou nej.
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nervy nemám, kurz jsem nedostala, drahej kompakt mi asi stačí - prdim na M:-)))))).
      Tuze děkuju... a těšte se - mám čb období:).

      Vymazat
  8. A to je přesně ono, jak už jsem někde psala, tvoje fotky jsou živý.
    P.S. Už se těšim na jaro ;-)

    OdpovědětVymazat
  9. Vaše fotky mají kouzlo a styl.jsem z nich nadšená.nechtěla byste udělat návod,jak spravujete fotky v picmonkey.hlavně bych poprosila jak na jas.jsem velký začátečník,ale fotky miluju.ty vaše obzvlášť.zdravím nikola

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju♥. Ale...necítím se na nějaké rady:). Snad jen, méně znamená více!!!
      PS: Nějaké to tajemství si taky nechám:-).

      Vymazat
  10. Takto až do poslednej bodky je to s fotením aj u mňa. Ja viem len, ze mam Nikon☺

    OdpovědětVymazat
  11. Tak jsme na tom koukám technicky stejně a místo nádechu si kolikrát pomůžu pařezem:o)
    Jen fotím s konkurencí od Canonu a upravuji v Picase.
    papa, M

    OdpovědětVymazat
  12. Jéé, a já ani nevím, jako "značku" mám foťáku:-). Vždycky se cítím strašně nesvá, když naběhnu s tou svojí krabičkou a cvakám na automat... Ale prý je důležitější výsledek, tak snad jo:-). Protože já taky naprosto netuším, co je to clona a ISO:-)... Mě Ti to udělalo takovou radost, to Tvoje přiznání:-). P.

    OdpovědětVymazat